Unngå tre feil i din trening – visdomsord fra trener Kim Lyons

I en post fra BodyweightCoach.com i går presenterer kjendistrener Kim Lyons sine tre viktigste feil hun gjorde tidlig i sin treningskarriere. Viktige ting å tenke på hvis man ønsker maksimalt utbytte av treningen sin, enten man trener for egen del eller for også å trene andre.

Disse rådene resonerer godt i oss, og vi kan også se at kettlebells er et utmerket verktøy for å unngå disse feilene.

#1: Kvantitet over kvalitet
Man behøver ikke å trene i to timer i strekk når man setter i gang, en halv til en time kan være nok. Les mer / Read more –›

Sterk kvinne – Kettlebell Long Cycle

Ny video av Surya som vi presenterte i “Redd for å få store muskler?”-artikkelen vår nylig. Her varmer hun opp med 2 x 16 kilo long cycle.

Virkelig en inspirasjon for alle dere kvinner der ute! Og sikkert for noen menn også :-)

Har du ikke lest “Redd for å få store muskler?” ennå, kan du finne artikkelen her: www.kettlebellnorway.no/kb/?p=191

Hvorfor trene med kettlebells?

Video fra Dragondoor med mange gode grunner til at vi liker å trene med kettlebells.

Bli inspirert av naturen

En av de store fordelene med kettlebell-trening er at man kan velge sitt treningssted ganske så fritt. Klart det kan være praktisk å være inne i et oppvarmet lokale med tilgang til dusj og andre bekvemmeligheter, men en treningsøkt kan bli langt mer effektiv og givende hvis man utnytter inspirasjonen man kan få ved å trene et spennende sted.

Les mer / Read more –›

Long Cycle Clean and Jerk med Scott Sonnon

Det meste som kommer fra Scott Sonnon mottas varmt, så også denne videoen med veldig presis og informativ teknikk.

Jan Morten Rønne – personlig trener

Jan Morten Rønne

Født: 1986
Oppvokst: Kristiansand
Tilholdsted: Oslo / Bærum

Jan Morten ble først introdusert til kettlebells for halvannet år siden, av sin venn Per Helge Fjørtoft (vi skal fange ham senere for intervju). Kun få måneder etter sine første swings var han overbevist og tok instruktørsertifisering via NGKF.
Les mer / Read more –›

Ut på tur – alltid sur? Kettlebell i båten…

Kaldt i båt om høsten? Neida, jeg ble ikke kald i det hele tatt. Heller veldig, veldig varm…
Kettlebell på båttur 2
Les mer / Read more –›

Redd for å få store muskler?

Mange kvinner unngår tung styrketrening av frykt for å miste sine kvinnelige former og ende opp med en bulkete og ufunksjonell kropp. Mange holder seg derfor til løping, aerobic, spinning og lett styrketrening, og slettes ikke alle får det resultatet de ønsker. Skal du som kvinne ha bodybuilder-kropp kreves det svært intens, spesifikk, målrettet og hard trening. Ønsker du derimot å bli slank, velformet og sterk skal du allikevel ikke unngå de tunge vektene.

Muskelkvinne

© Pavel Losevsky | Dreamstime.com

Muskler en trussel mot kvinnelige former?
Så hva ønsker kvinnene? Slankere og fastere kropp, tydeligere kurver, gjerne med økt styrke og utholdenhet. Men også mykhet og fleksibilitet står høyt på listen. Kan kettlebells være noe for kvinner da? Er det ikke bare svære russere som slenger rundt med disse kulene?
Les mer / Read more –›

Høsten er på det vakreste nå – kom deg ut!

Kettlebell i høstløv

Kettlebell ved sjøen

Kettlebells – en utdøende treningstrend?

De fleste treningstrender forsvinner igjen, sier VG Nett i en artikkel i dag. Akkurat nå er det Zumba og Piloxing som er noe av det hotteste, men det er fare for at nye trender forsvinner etter bare en sesong eller to.

Jogging, sykling og langrenn beskrives som megatrender som også er et tegn på status.

Les mer / Read more –›