Unngå tre feil i din trening – visdomsord fra trener Kim Lyons

I en post fra BodyweightCoach.com i går presenterer kjendistrener Kim Lyons sine tre viktigste feil hun gjorde tidlig i sin treningskarriere. Viktige ting å tenke på hvis man ønsker maksimalt utbytte av treningen sin, enten man trener for egen del eller for også å trene andre.

Disse rådene resonerer godt i oss, og vi kan også se at kettlebells er et utmerket verktøy for å unngå disse feilene.

#1: Kvantitet over kvalitet
Man behøver ikke å trene i to timer i strekk når man setter i gang, en halv til en time kan være nok. Hun anbefaler å få veiledning av en trener for ikke å kaste bort verdifull tid på trening uten mål og mening. For oss som trener med kettlebells er det lett å inkorporere hele kroppen i øvelsene slik at treningen blir veldig tidseffektiv, men kvalitetsinstruksjon i starten anbefales så man trener med rett teknikk.

#2: Fokusere på kun en del av fitness og helse
Kim påpeker her viktigheten av å ha rett balanse mellom styrketrening, kardio og kosthold. Kettlebell-trening kombinerer lett kardio og styrke i samme økt, og kostholdet håper vi du har i hvertfall litt kontroll på. Om ikke er det på tide å søke kunnskap om det.

#3: Dårlig instilling
Trening skal være gøy, ikke slep deg avgårde for gjøre noe du ikke har lyst til for å forhåpentlig nå målet ditt en gang i framtiden. Velg en treningsform som gir deg glede, og vær bevisst på å motivere deg selv til å gjøre treningen med en positiv innstilling. Igjen har kettlebells en fordel her, fordi det er moro å trene med kettlebells! Det er selvfølgelig ikke alle som vil like denne formen for trening, men kjedes du av ordinære vekter og treningsapparater kan det være at kettlebells nettopp er for deg, og da bør du prøve det ut.

Du kan lese hele artikkelen på BodyweightCoach.com her:
http://www.bodyweightcoach.com/12/fitness-mistakes-kim-lyons/

Write a Comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>